Vážení obyvatelia obce Víťaz!
Vláda SR vyhlásila v súvislosti s rizikom šírenia nového koronavírusu na celom území krajiny mimoriadnu situáciu. Platí od štvrtka (12. 3.) od 6.00 h.
Z dôvodu zavádzania preventívnych opatrení pred vírusom
COVID – 19 Vás upovedomujeme o niektorých obmedzeniach a usmerneniach:
Obmedzenia:
- obmedzenie návštev úradov (okresný úrad, UPSVaR, sociálna poisťovňa…..), vrátane obecného úradu.
- Úrad práce, sociálnych vecí a rodiny Prešov zastavuje všetky aktivity zamerané na zvyšovanie zamestnanosti pre UoZ (všetky národné projekty, rekvalifikačné a kompetenčné kurzy, projekty pri ktorých dochádza ku kontaktu s väčším počtom osôb, kontakty na ÚPSVaR)
- KBS oznamuje, že bohoslužby sa nebudu v kostoloch sláviť a to do 23.03.2020
Usmernenia:
- https://www.minedu.sk/ministerstvo-skolstva-vydalo-druhe-usmernenie-v-suvislosti-so-sirenim-koronavirusu/
- https://www.zmos.sk/mimoriadne-info-covid-19-corona.html
- https://www.zmos.sk/informacia-k-organizovaniu-pohrebov–oznam/mid/405616/.html#m_405616
Oznámenia:
v záujme realizácie opatrení, ktoré boli prijaté Ústredím práce sociálnych vecí a rodiny Bratislava s cieľom predísť šíreniu coronavírusu spôsobujúcemu ochorenie COVID-19, Vám oznamujeme, že počnúc dňom 10. 3. 2020 až do odvolania, teda počas krízovej situácie budú realizované nasledovné opatrenia týkajúce sa služieb pre občana v súvislosti s jeho vedením v evidencii uchádzačov o zamestnanie:
- a) rušia sa všetky termíny kontaktov na úrade práce, nedostavenie sa na kontakt v stanovenom termíne počas trvania krízovej situácie sa nebude považovať za porušenie povinností; ďalší termín pre UoZ úrad určí písomne, a to listom alebo e-mailom,
- b) nepredloženie dohody o práci vykonávanej mimo pracovného pomeru počas trvania krízovej situácie sa nebude považovať za porušenie povinností,
- c) nepredloženie rozhodných dokladov pre vedenie v evidencii, vrátane DPN a OČR UoZ počas trvania krízovej situácie sa nebude považovať za porušenie povinností,
- d) rušia sa všetky IPS aktivity pre UoZ,
- e) pre UoZ, ktorý si bude chcieť podať osobne žiadosť o zaradenie do evidencie UoZ, sa bude za osobné podanie žiadosti považovať podanie prostredníctvom e-mailu v lehote do 7 dní odo dňa skončenia zamestnania.
V oblasti pomoci v hmotnej núdzi, náhradného výživného, štátnych sociálnych dávok, peňažných príspevkov na kompenzáciu ťažkého zdravotného postihnutia, preukazu a parkovacieho preukazu počas krízovej situácie:
- a) úrad akceptuje žiadosti posielané poštou, elektronicky so zaručeným elektronickým podpisom aj e-mailom,
- b) ak klient donesie žiadosť alebo dokument osobne, budú prebrané na recepcii úradu,
- c) skutočnosti, rozhodujúce na trvanie nároku na dávky, príspevky, preukaz a parkovací preukaz môžu klienti úradu oznamovať poštou, elektronicky so zaručeným elektronickým podpisom, e-mailom alebo telefonicky,
- d) doklady o výdavkoch na prepravu, výkazy o počte hodín vykonanej osobnej asistencie a potvrdenia o vyplatených odmenách môže klient oznamovať úradu poštou, elektronicky so zaručeným elektronickým podpisom, e-mailom, prípadne osobne na recepcii úradu,
- e) ak klient počas obdobia krízovej situácie nevyhovie výzve úradu v určenej lehote, na uvedenú povinnosť sa prihliada ako na splnenú, ak výzve vyhovie do 8 pracovných dní od skončenia krízového režimu.
V prípade záujmu o podrobnejšie informácie máte možnosť požiadať prostredníctvom emailu po@upsvr.gov.sk. alebo telefonicky. Telefonické kontakty sú Vám k dispozícii na webovej stránke www.upsvr.sk/po.